lördag 20 juni 2015

En midsommarhälsning med pioner och blomsterterapi

Igår på förmiddagen kurvade jag in via Anemone och hämtade ett fång pioner. De flesta skulle jag ge bort, men det var nog svårt, de är ju så underbara!


Lejonungen skulle sova över hos mormor och morfar för första gången och då han åkt hemifrån behövde jag lite blomsterterapi. För mig är det så avkopplande att gå i trädgården och plocka ihop buketter. Det regnade lite och myggorna surrade kring öronen, men sånt är småsaker då jag får uppslukas av sommargrönskan och blommorna.


Buketten med mörkrosa pioner gav jag till midsommaraftonens värdinna. Men buketten med vita pioner behöll jag själv. Den ska jag alldeles strax gå och nosa lite på.



Här i Liljas hörn av världen har vi en lugn och behaglig midsommardag efter aftonens firande. Det är ganska varmt ute och solen kikar fram ibland, så jag tror vi ska grilla nåt gott till kvällsmat och äta ute på terrassen. För nu känns det äntligen som sommar på riktigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina buketter o bilderna är så bra 😊

Lyckoslanten sa...

Så bra för mormor och morfar att få rå om lilleman!
Jag förstår att du gillar buketten! Blommor är terapi!

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Oi kuinka kaunista! Anemonestä löytyy kyllä niin kauniita kukkia :)
Ihanaa viikkoa <3