onsdag 9 januari 2013

Tulpaner och annat fint

Jag passade på att ta några bloggbilder idag då jag var ledig och solen sken ute. Vilken tur då att klasskompisen Kitty kom och hälsade på med ett fång fräscha tulpaner!



Kitty är sugen på en ny kamera, så vi diskuterade kameror och fotografering, ljus och skärpedjup. Om det är något jag har lärt mig om fotografering så är det att ljuset är så himla viktigt. Och inget slår det naturliga ljuset.

Jag är sugen på mer ljus. Fast det var sol ute räckte min Eos 450 och mitt Canon EF 50mm F1.8 II -objektiv inte riktigt till klockan fyra på eftermiddan. Det är så skönt att vi går mot ljusare tider.



Den här sista tulpanbilden tror jag Kitty tog. Det blev ju bra bilder! Och tack för senapen och godiset!


 Tack å hej!


4 kommentarer:

Drömgården sa...

Tack själv för maten och sällskapet!
Alltid lika trevligt att hälsa på hos dig! :)

(kom hem 23.30 från vasa... i hård vind och SNÖ SNÖ SNÖ)

Ses snart igen!

Sara sa...

Vilket snyggt och annorlunda tulpan-arrangemang :)

StrandviksVillan sa...

Jaaaaa så man väntar på mera ljus! Idag är det ju grått igen...
Jag är också så sugen på ny kamera, men har nog inte slantarna till det just nu. Funderar främst på EOS 550D... kanske...?

Härligt med tulpaner! Jag har också min första vas för året, med vita och rosa.
Fint arrangemang där på brickan!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.