torsdag 27 september 2012

Höstiga energi- och inredningstankar

Jag tog höstlov från jobbet den här veckan. Skönt, även om det ändå bara innebär två halva och en hel vardag ledigt p.g.a. skolan. Men jag längtar så efter ett riktigt lov, helst en hel vecka ledigt! Det var väl på sportlovet i vintras som jag hade så långledigt sist.



Efter att tankarna har varit inriktade på trädgården hela sommaren (utan att för den skull ha fått särskilt mycket gjort) så känner jag att det är dags att börja göra höstfint inne. Jag vill ha nya gardiner (igen). Lejongula (varmgula? smutsgula? solrosgula?) spetsgardiner vill jag ha i köket. Undrar var det finns sånt tyg?

Blev alldeles sprallig då jag slog upp första sidan i En vis mans fruktan. Älskar språket, trots att det är en översättning!

Det slutar säkert med att jag ligger och läser och slösurfar hela lovet. Jag hade ju hem ett stort boklass från biblioteket. Önskar mig ett stort lass energi.

Lejongula gardiner skulle nog göra susen.


3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Lejongula gardiner. Det låter som en trevlig utmaning... Säkert finns de någonstans!
Vilken frestande tanke att ligga och läsa. ♥

Drömgården sa...

Men Nina, du kan trösta dig med att imorgon får du komma norrut och så gör vi en trip till Blomqvist plantskola å kanske vi äter nåt gott.... ;)

StrandviksVillan sa...

Gillar den grå kudden på första bilden!! Tog hem grå gardinlängder till vr igår... kan inte bestämma mig för om dom är a keeper eller inte. Hehe, liiite tristare än lejongult ;)
Har annars just nu massor med inredningsidéer men ingen tid att verkställa dom. Och så undrar jag om stilarna stretar åt olika håll... men det gör väl detsamma bara man själv trivs :)

Hope to see u soon!